Чи віддавати дитину майбутньої осені до школи, чи ще рік почекати з початком навчання? Багатьох батьків шестирічок і, навіть тих, кому ще немає шести, хвилює це питання. Заклопотаність батьків зрозуміла: адже від того наскільки успішним буде початок шкільного навчання, залежить успішність дитини в наступні роки, її ставлення до школи, навчання і, в кінцевому результаті, благополуччя в її шкільному та дорослому житті.
За гонитвою в підготовці дитини до школи батьки часто забувають про те, що не заміниш знаннями, – про психологічну готовність до навчання у школі.
Психологічна готовність до школи – це комплексний показник, що дозволяє прогнозувати успішність чи неуспішність навчання першокласника. Під психологічною готовністю до шкільного навчання розуміють необхідний і достатній рівень психічного розвитку дитини для засвоєння шкільної програми в умовах навчання в колективі з однолітками.
Психологічна готовність до школи включає в себе такі параметри психічного розвитку:
- Інтелектуальна готовність – Фізіологічна готовність мозку до навчання
- Вольова готовність – Здатність робити щось всупереч складнощам
- Соціальна готовність – Навички спілкування з іншими
- Мотиваційна готовність – «Навіщо мені школа?»
- Фізичне дозрівання – Готовність тіла до навчання
За допомогою фахівців і за підтримки батьків дитина впорається та після дошкільної підготовки буде готова сісти за парту, задоволена та зацікавлена у навчанні.
Психолог Наталія БАГРІЙ